Blog 6

9 januari 2019 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Jow jow,

Inmiddels ben ik in Taupo aan gekomen. Ja dat lezen jullie goed, ik. Melissa en ik hebben de conclusie gemaakt dat het werken in de farm/fruitpicking sector toch niet helemaal is wat we in gedachten hadden. Aangezien we beide kwaliteiten hebben, kunnen we die beter inzetten waar ze voor bedoeld zijn. Inplaats van een nieuw baantje zoeken in de fruit industrie en er wederom achter komen dat het niks is.

Melissa heeft gesolliciteerd naar een baantje in de schoonmaak. Meteen raak! Momenteel is ze nu in een nationaal park als schoonmaakster in een hostel aan de werk. Voor 4 uur per dag, dus misschien dat ze er nog iets bij zoekt.

Ik ben dan nu eindelijk gepromoveerd tot slapen IN de bus, inplaats van er naast. (Ik heb al die tijd in een semi waterdicht tentje geslapen) heb gister een fantastisch plekje gezocht, midden in het bos en na mijn eerste nachtje in de auto, een mooie ochtend run/hike gedaan van 10 km! Komt waarschijnlijk nog een mooi filmpje van. Maar wat een prachtige omgeving!

Over filmpjes gesproken, NZ-7 & NZ-8 zijn al af! Maar het duurt zo lang om ze op youtube te krijgen. De wifi van de bibliotheek is best oke, maar het is daar gewoon niet mogelijk om te uploaden. Daarnaast doet mijn laptop steeds tof met "uw one-drive zit vol, koop nu meer geheugen voor honderdmiljardmiljoen" #nee Maar er komen zeker weer nieuwe aan!

Maar goed, in Taupo dus. Vandaag is er weer iets magisch gebeurt wat alleen ik mee maak. Melissa vond mijn haar niet meer mooi (het werd weer lang). Dus ik dacht, we gaan naar de kapper. Nou wil ik niet zeggen dat alles op en top moet zijn aan mij. Maar ik ben wel heeeul blij met mijn kapper in Sneek. Maar die is hier niet, dus opzoek naar iets anders. Ik open maps en zie daar een kapper. Dus ik bellen. Kapper: 'Ja we hebben wel plek, over een half uur kun je komen' Dus ik even wat eten en ik loop richting de kapper. Ik zie een bord hangen, "kapper" Dus ik er heen, 'hey hallo, ga zitten. Hoe wil je het hebben?' Nou ja zo en zo. Halverwege de knipsessie... welke kapper bent u eigenlijk? Zat ik bij de overbuurman! 😂 aldus #kevininanutshell

Ook ik heb gesolliciteerd, niet als schoonmaakster, maar bij een outdoor bedrijf. Daar horen jullie vast meer over want dat is nog niet helemaal rond.

De laatste vraag? Waarom ben je in Taupo? De auto heeft een mankementje, niks ergs, rustig maar. Maar precies dat wat ze moeten hebben is niet op voorraad in Taupo. Dus het moet verzonden worden vanuit Auckland en dat duurt een dag? Dus tot die tijd geniet ik lekker met: me, myself and I!

Goodbye

1. Akky:
    9 januari 2019
    Weer een mooi verhaal lieverds! Moet ik begrijpen omdat jij nu alleen in de auto hebt geslapen dat Melissa daar intern is in dat park? En daar ook slaapt? Ik ben super trots op jullie! Liefs van Oma!
  2. Rita:
    9 januari 2019
    Su leuk om te lezen....dat kan ze best wel..schoonmaken!!! En geen foto van je haircut?? Plezier daar 😎😘
  3. Tinystilma@:
    9 januari 2019
    Kevin,Kevin ,je bent me er eentje ,uit (duizenden) haaaaaha 😂😂succes ,we horen weer 😘😘