Blog 7

14 januari 2019 - Waitomo Glowworm Caves, Nieuw-Zeeland

Hello everyone,

Wat een fantastische dagen heb ik hier. Op het moment ben ik in Waitomo. Hier hebben ze iets heel speciaals namelijk grotten. Niet zo maar grotten, Glowworm caves! Het bedrijf dat deze trips doet heet: The legandary Black Water Rafting en wat een gaaf bedrijf is dit zeg! De afgelopen 3 dagen heb ik hier een soort van stage gelopen om te kijken of dit iets voor me is.

Ze hebben op het moment 3 tours.

Tour 1, The Ruakuri: is een wandeltour door de grot Ruakuri enorm mooi en ''modern'' en dan heb ik het natuurlijk niet over de grot zelf, want die is duizendmiljoenmiljard jaar oud! Maar dit bedrijf maakt als 1 van de weinigen gebruik van zonne-energie! Zonne-energie, duurzaam leven en gebruik maken van de wind en de zon om energie op te wekken hebben ze hier nog niet helemaal uitgevonden :D. Doormiddel van deze zonnepanelen word de hele grot sector voor sector verlicht met onwijs mooie led-lampjes! Niet alleen led-lampjes verlichten de grot, maar in deze grot zijn ook duizenden glowworms. Enorm mooi gezicht! Deze tour is een echte aanrader als je het iets ''rustiger'' aan wilt doen.

Tour 2, The Labyrinth: Voor de ietsje meer avonturiers. Voor deze tour krijg je een wetsuit omdat er in de grot water stroomt. (ongeveer tussen de 8/10 graden C) Niet alleen krijg je een wetsuit en natuurlijk zo'n leuk helmpje + lampje. Maar ook een soort zwemband! Met deze band doe je een tour van ongeveer 2.5 uur en spring je van kleine watervallen en raft je met de stroming mee onder een sterrenhemel van glowworms.

Tour 3, The Black Abyss: voor de echte avonturiers! Deze grot begint met een abseil van 35 m recht naar beneden die word gevolgd door een leuke tokkel! Hierna word het een mix van klimmen, klauteren en zwemmen. Wederom in het gezelschap van duizenden blauwe flikkerende lichtjes! Heel magisch! Deze tocht duurt maar liefst 5 uur!

Dan nu natuurlijk de grote vraag? Ga je hier werken?... Nee, dat helaas niet. Hoe bijzonder en uitdagend deze baan ook is, ben ik er achter gekomen dat ik meer liefde heb voor de zon dan voor donker, koud en nat. Niet gek ook, als je naar Nieuw Zeeland vlucht om de winter te ontwijken.  Ik ben natuurlijk gewend van de heerlijke afwisseling van activiteiten. De ene dag op de mountainbike en de andere bij de klimwand. Maar allemaal wel buiten! Dat is iets wat ik enorm fijn vind, dus zag ik mezelf niet tot eind april onder de grond zitten. Daar is me de zon te waardevol voor!

Dus waar ik dacht een leuke job te hebben gevonden ben ik helaas gestrand. Maar dit bied ook weer nieuwe kansen! De nodige e-mailtjes zijn al de deur uit. Dus wie weet binnenkort meer!

Thx allemaal weer voor het lezen, en als jullie nou vragen hebben of benieuwd zijn naar dingen! vraag maar raak :)

1. Akky:
    14 januari 2019
    Leuk verhaal weer Kev! Ik hoop dat er een leuke baan op je pad komt! Liefs van Oma en kusjes voor jullie beiden!
  2. Oom Jan tante Hennie:
    14 januari 2019
    Weer een mooi stukje hoor,geniet van jullie verhalen. Wens je veel succes met her vinden van je droombaan 😘😘
  3. Tinystilma@:
    26 januari 2019
    Dit heb je dan ook maar weer beleeft ,zo maak je van alles mee op naar de volgen de baan succes 👍😄😘😘