Blog 18

5 juni 2019 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Back on track!

Hallootjes allemaal. Nou ik ga weer lekker. Laatste blogje was natuurlijk wat minder dus ik zal jullie even bij kletsen.

Ik ben verhuisd 🍰
Eerst heb ik een tijdje in een hostel gezeten. Hartstikke leuk enzo, maar man man man 😂 met 7 anderen op een kamer, mensen die midden in de nacht ladderzat thuis komen, mensen die hun lichten aan laten, de kachel volle bak aan houden 's nachts, geen oordopjes in doen als je muziek luisterd of een film kijkt en nog veel meer van dit soort onzin.. Wel een leuke ervaring, maar ander halve week was wel genoeg 😅

Het was dus tijd om iets anders te zoeken, en dat is gelukt! Paar huizen bezichtigd en dit vond ik dan het best. Op 10 minuten loop afstand van de stad! Van buiten ziet het er wat vaagjes uit, en van binnen ook 😂 Maar ze hebben er wel iets aan gedaan. Zit een prima keuken in, 2 badkamers, een woonkamer met smart tv, paar banken em stoelen en een prachtig uitzicht op #Coronetpeak op de isolatie na is het dikke prima, huizen isoleren zoals wij dat gewent zijn kennen ze hier niet echt. (Alsof het hier altijd zomer is)

Maargoed, ik deel een kamer met een andere gozer, vrij nette kerel. Werkt als bali medewerker in een luxe hotel hier in Queenstown. Heeft super vage shifts, dus soms moet hij midden in de nacht beginnen met werken en soms komt hij net als mij thuis van een "normale" werkdag. Maar erg vriendelijk en netjes, dus we hebben weinig last van elkaar. (Ik hou van mijn #antisnurkdoppen

En ik heb werk!!

Afgelopen 3 dagen hebben we training gehad. Om jullie even op te frissen. Ik ga werken voor een ski/snowboard verhuur genaamd Snowbiz & One stop, je moet het dan zo zien dat Snowbiz het nieuwste materiaal heeft en wanneer het 2 seizoenen oud is gaat het naar One stop voor een minder hoge prijs. Bij One stop zal ik voornamelijk werken. Wat wel leuk is aan dit bedrijf is dat het direct onderdeel is van NZski. (de eigenaar van de 2 Queenstown ski gebieden) omdat wij hier direct partner van zijn kunnen we meer doen dan alleen ski en snowboard verhuur. Van lift passen, bus tickets, handschoenen, ski kleding en zelfs lespakketten. Alles kun je hier in 1 keer boeken.

Super handig dus wanneer je op wintersport gaat. Niet alles ergens anders hoeven regelen. Maar alles op 1 plek.

Mijn job wordt dus om mensen pakketten aan te smeren, lesje hier, ski kleding daar, natuurlijk wil je een ski helm + bril. Je bent toch niet gek! En natuurlijk zorgen dat het materiaal in orde is. Maar dat heb ik de afgelopen 5.5 jaar elke winter al mogen doen, dus dat komt wel goed!

Deze vrijdag zal de officiële eerste werkdag zijn en vanaf dat moment gaan het echt beginnen. De gemiddelde werkdag ziet er als volgt uit. 07:15 shop openen dan werken tot 15:00 dit word gezien als een ochtend 😂 een middag/avond shift begint om 15:00 en gaat door tot 19:00 dit zal de eerste 2 weken zo blijven. Wanneer het drukker word houden we de shop open tot 21:00 soms werk je een hele dag. En soms een ochtend of middag. Lekker uurtjes maken dus!

En op mijn vrije dagen!! Ja jaaa! Lekker de berg op, ik kan niet wachten #winter here I come

1. Dennis:
    5 juni 2019
    Lekker bezig pik! Pak die lijntjes🤙🏻
  2. Akky:
    5 juni 2019
    Nou mooi Kevin, je hebt weer onderdak en werk! Het ga je goed schat!
  3. Hennie:
    5 juni 2019
    Wat leuk om weer wat te lezen. Veel succes met de nieuwe baan. Maar dat zal wel goed komen 👍👍💪💪
  4. Tinystilma@:
    5 juni 2019
    Weer helemaal up to date ,laat de winter maar komen,vooral Sneeuw he !!!!!!!!!😄☁️⛄️⛷🏂 enne …………succes he 😘😘
  5. Oom Jan tante Hennie:
    6 juni 2019
    Leuk om weer eens wat te horen,wij wensen je veel succes met je nieuwe job👍👍
    Jan en Hennie