Blog 20

21 oktober 2019 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Hey hallo allemaal!

Tijd om weer eens wat van me te laten horen dacht ik 😁

11 maanden geleden ben ik aangekomen in NZ, dat houdt in dat ik officieel nog 1 maand te gaan heb. Maar ik ben nog niet klaar om te vertrekken. Wat is het hier mooi zeg, de natuur, de mensen en de life style die hier gaande is. So good 🤙🏼

Om hier langer te blijven moet je een nieuw visum aanvragen, zoals jullie weten had ik een dream job in Raglan als klim instructeur. Dit wil ik graag weer doen! Dus ik een paar maanden geleden al gestart met de aanvraag van een essential skills visum. We (Raglan Rock) hadden alles geregeld, mooie formele brieven, bewijs van alles wat ik doe enz. Alles is opgestuurd en toen wachten, wachten en nog langer wachten. Tot plots een email.

Bij nader onderzoek vind NZ immigration jou niet de geschikte persoon voor de job om de volgende redenen.

* in de online advertentie word gevraagd naar een persoon met een volledig Nieuw Zeelands rijbewijs. Dit heb je niet.

* wij verdenken het bedrijf van een oneerlijk spel omdat jou contract anders is dan de advertentie die online staat. Als jou contract online had gestaan, hadden misschien meer Nieuw Zeelandse inwoners gereageerd op de advertentie.

En zo boem, bats! Visum afgekeurd. 😫😪

De 2 redenen die ze hebben aangekaart zijn in onze ogen volledig onterecht! Ik krijg een hoger salaris omdat ik al werk ervaring heb, dus krijg ik meer betaald. (Is een vrij normaal iets) en dat rijbewijs moest ik toch aanvragen, maar dacht hier even mee te wachten.

Dus ja... wat nu?

Opnieuw aanvragen en nu goed! 😠
Vanmorgen heb ik mijn rijbewijs aangevraagd, deze zou binnen 10 dagen afgeleverd moeten worden. Dus nu ga ik alles organiseren om mijn visum helemaal te updaten, foto van mijn rijbewijs er op en dan versturen!

En dan nu het lastige. Over een maand verloopt mijn visum! En moet ik officieel het land uit. Tenzij, ik een visum aanvraag in omloop heb (wat het geval is) krijg je een intern visum. Dit houdt in dat ik in het land blijven mag, maar niet mag werken. Dus ben ik werkloos tot dat mijn visum word goed gekeurd!

Tot die tijd, moet ik maar lekker mijn gitaar er bij pakken en op die manier wat centjes verdienen.

🙏🏼🤙🏼 we houden de moed er in 🤙🏼🙏🏼

1. Akky:
    21 oktober 2019
    Lieve Kevin, ik hoop nog zo voor je dat het lukt met het visum!!! Ik denk aan je! Liefs van Oma Akky......
  2. Oom Jan tante Hennie:
    21 oktober 2019
    Sneu hoor, wij zullen voor je duimen zou zonde zijn dat het niet doorgaat. Je hebt het daar zo naar je zin geniet er nog maar van👍Liefs💋💋
  3. Tinystilma@:
    21 oktober 2019
    We gaan heel veel duimen draaien succes 😘😘👍👍👍