Blog 19

28 augustus 2019 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Kia ora!

Man man man, wat ben ik druk geweest de afgelopen tijd! Zoals jullie weten, werk ik bij een ski en snowboard verhuur. Het werk begon vrij kalm met 40 uur in "One stop". Dit ging na 1 week al snel naar 57 uur per week, wat vervolgens 1.5 maand door ging. Na de school holidays was het iets rustiger voor 2 weken. Maar dit pakte snel weer op door meer sneeuwval op de bergen. De winter kwam er aan.. Maar niks zoals ik dit gewend ben in Oostenrijk hoor. Overdag is het hier 12 graden met een zonnetje. En op de berg word het vaak niet kouder dan -7 😂

Vorige week is een collega helaas geblesseerd geraakt tijdens snowboarden dus nam ik haar shifts over in snowbiz (de andere verhuur met beter materiaal) deze omschakeling was wel wat. Omdat het materiaal nieuwer is en de prijs daarom hoger, trekt het een ander publiek aan. Soms asociale mensen met veel geld, soms normale mensen maar over het algemeen mensen die hele hoge service verwachten, hier zo weinig mogelijk tijd aan willen besteden en snel geïrriteerd raken als een ski schoen niet met de eerste keer goed past.. Voordeel hieraan is wel, dat ik met mooie skies mag werken en ik over het algemeen de leuke klanten heb. Altijd een paar zure appels hier en daar.

Afgelopen 1.5 week was wel heftig. Door de omschakeling van shifts ging ik van 57 uur in eens naar 37. Had net weekend gehad, 3,5  dag gewerkt en toen weer weekend. Dus je raad al, de volgende week zou het wel net niet lekker uitkomen. En inderdaad, 9 dagen achter elkaar 94 uur gewerkt 😱 ik liep er bij als een zombie 😅 Maar oke, even de beuk er in, niet piepen, want je krijgt goed betaald!

Vanaf nu de laatste maand + een beetje, 45 uur per week. Tijd om lekker naar de gym te gaan, beetje skiën. Goed leven!!!

Ciao

1. Tinystilma@:
    28 augustus 2019
    Beter zo,dan als je geen werk had want dat is ook niks .en mooi dat het afwisselend is ,kan je nu weer even op adem komen hahaa 😄 nog veel werk plezier ,en tot t volgende verslag groeten Pake &Oma 😘😘👍🙋
  2. Hennie:
    28 augustus 2019
    Leuk om weer wat te horen Kevin. Lekker druk druk daar. Maar tis prachtig daar. Succes en blijven genieten 💪💪💪👍
  3. Oom Jan tante Hennie:
    28 augustus 2019
    Weer een mooi verslag,geniet er van om te lezen. Wens je nog veel werkplezier en de groetjes van ons beide.😘😘
  4. Akky:
    28 augustus 2019
    Weer een mooi verhaal Kevin! Je bent een bikkel en deinst nergens voor terug! Thanks man, en veel plezier! Kus Oma Akky.........
  5. Christel:
    28 augustus 2019
    Fijn weer wat van je te horen man. Het is prima dat je werk hebt, maar loop jezelf niet voorbij! Pas goed op jezelf en geniet van de mooie dingen. Je bent een topper🙂