Blog 16

8 mei 2019 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Welkom op het zuider eiland, waar alles net iets duurder is maar wel mooier!

Dat is 1 ding wat zeker waar is, het is hier echt afgrijselijk mooi 😍

Wat is er gebeurt de afgelopen tijd?

Ik ben paar dagen terug vertrokken uit het fantastische Raglan, hoewel ik hier maar 3 maanden ongeveer ben geweest, voelde het als een nieuw thuis. Stukje van m'n hart heb ik daar verstopt voor de gelukkige vinder 😂
Maar zonder dollen, echt fantastisch mooi en wat had ik graag gewild dat ik daar eerder was aangekomen. Inplaats van mijn rug en knieën te slopen op een aardbeien farm😅

Als afscheid zouden we met de Raglan Rock fam nog ergens 2 dagen gaan klimmen.
Daarna zou ik langzaam gaan. Uit eindelijk hebben we er nog een tripje boven op gedaan!

Het Mountainbike park van Rotorua! DAMN wat was dat sick, dikke full suspension bike, de vetste downhills ever en eigelijk voor het eerst echt gesprongen over heuvels met een fiets. Ongelovelijke ervaring! ( filmpje is al af maar heb nergens goed internet)

Toen dan toch echt de laatste keer proosten & knuffelen met iedereen. Goodbye for now...

Daar gaat Eppie dan, in de auto op naar het zuider eiland. Mooie race baan naar het zuiden toe. Je moet je soms echt inhouden, vergeet nog net niet dat ik geen dikke F1 auto heb. Dat herinner ik me vaak als de borden weer door de kofferbak vliegen 😂 #ohja

De boot tocht was mega relaxt, mooi rustig kalm weer en ik had een mooi plekje met stroom. Dus van de 3,5 uur heb ik 3 uur lekker in mijn eigen bubbel de NZ-18 gemaakt.

Dan kom je aan, klein stemmetje in m'n hoofd (mamma) 'eerste tankstation na de boot je auto volgooien want daarna word het alleen maar duurder!' Voor de beeldvorming 2.16 $ per liter. Dus ik begin te tanken. 😂 na 8 dollar houdt hij op met tanken. Ik kwaad natuurlijk. Kut apparaat, dikke later ik rij door. 2 minuten verder op, nog een tank station. 2.24 $ 😱 owh... omdraaien naar die andere, poging 2. Pas er in, "card declined" dat moet met m'n saldo te maken hebben 😂 vet deftig de app openen. 200 $ op mijn savings en -10 $ op mijn Go account.. 😂 'ah, van daar'

Al lachend maak ik 100 dollar over, tanken is gelukt en rij vrolijk verder.

Leukste is, dat ik halverwege de zomer als wist dat dit ging gebeuren. Dus vet goed sparen en alles. Maar helaas de laatste 2 weken bijna geen jobs gehad.

Voor de mensen die zich dan afvragen waar het geld heen is gegaan? 10 $ per nacht voor kamperen, 120 dollar voor je auto tanken. Bijna 25/30 $ per dag aan eten en drinken. Ik heb een surfplank gekocht, niet heel duur maar speelt toch mee. Ticket voor de boot bijna 200 $ en ga zo maar door. Om dus alleen al van Raglan naar Wanaka te rijden ben je zeker 2 tanks brandstof kwijt + je bootticket

Afijn dit is nu mijn 2e dag in Wanaka, prachtig mooi stadje, gister aangekomen. Vanmorgen in de rivier gedouched ( ja dat was koud!) Goed begin van je dag, ijskoude douche, daarna lekker warm aankleden, beetje bewegen, bakje koffie en op naar het centrum op te solliciteren.

Morgen gaan we weer hard opzoek en dan maar duimen op een positief bericht.

Al met al, Kevin hoe gaat het met je? Ik ben ontzettend gelukkig! In 1 van de mooiste landen ter wereld. En ik ga niet dood. Dus het gaat prima, alleen opzoek naar centen.

#dropsmicrophone #keshout

1. Akky:
    8 mei 2019
    Wat weer een super spannend verhaal Kev, ja zonder geld doe je niks hé? Maar het komt wel goed met je, je bent spontaan en kan veel als het op sport gebied gaat! Het word daar winter toch? Dus maar als Snowboard leraar aan de slag hoop ik! Dikke tût van Oma Akky.....
  2. Tinystilma@:
    8 mei 2019
    Ja het blijft even zoeken voor een leuk baantje ,maar de aan houder wint ,we blijven positief succes scat 😘😘
  3. Douwe:
    Mooi verhaal jonge, suc6 je ken het
  4. Titie de Vries:
    8 mei 2019
    Leuk verslag, succes met het zoeken naar een baan......gaat je vast snel lukken.🍀
  5. Oom Jan tante Hennie:
    8 mei 2019
    Niks teveel gezegd hè ,het zuid eiland is prachtig wij hebben daar ook een paar weken rond gezworven geweldig 👍👍
    Wij wensen je daar heel veel succes met een baan daar binnen te halen,komt vast goed liefs van ons beide