Blog 5

4 januari 2019 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Hey all,

Aller eerst de beste wensen en gelukkig nieuwjaar!! De laatste post is eigenlijk van 17-12-18. Wat is in de tussentijd allemaal gebeurt?

#Duiken

We waren in Paihia voor de duik cursus, samen vroeg er uit, goed ontbeten en naar het duikshop gelopen. Hier werden we netjes ontvangen en de eerste dag zou in het teken staan van theorie. De hele dag duik filmpjes bekijken en hierna een korte toets of je hebt begrepen waar het filmpje over ging. Meteen in de ochtend moesten we een medische verklaring afleggen dat we beide gezond waren. Dit had wel wat voeten in de aarde! Wij samen naar de dokterspost, hier is Melissa om medische redenen afgekeurd en ik bijna. Door mijn astma :( Ik heb astma maar echt maar een heel klein beetje en omdat ik zoveel sport heb ik er zo goed als geen last van. Wat alleen zou kunnen gebeuren is het volgende: als je onderwater bent en steeds dieper gaat verkleint de zuurstof door de druk van het water. Als je naar boven gaat vergroot deze lucht zich weer. Wat er zou kunnen gebeuren. Als ik door mijn astma niet alle lucht die ik in mijn longen heb kan uitademen, blijft er dus lucht in mijn longen zitten. Deze lucht zou zich gaan vergroten. Wat inhoudt dat ik mijn longen stukje bij beetje opblaas. Niet zo prettig dus.. Hierom heb ik allemaal testen moeten doen en uiteindelijk mocht ik toch deelnemen aan de cursus, maar het zou dus wel verhoogt risico met zich mee brengen.

De dagen hierna waren prachtig, dag 2 in het zwembad geoefend en dag 3 en 4 op een bootje de zee op! Melissa mocht niet duiken maar mocht wel mee op de boot om te snorkelen! Dag 3 heb ik erg veel moeite gehad met het klaren van mijn oren. Hierdoor was de duik minder prettig en heb ik niet echt kunnen genieten. Maar dag 4 was me een partij gaaf! wat ben ik ongelofelijk blij dat ik dit toch gedaan heb en ik ben heel benieuwd hoeveel onderwater avonturen ik nog ga beleven. Ook hier komt natuurlijk een mooie video van!

#strawberries

Na deze mooie dagen was het tijd om weer geld te verdienen, het geld gaat namelijk vrij hard op.. Dus het leek ons leuk om op een aardbeien plantage te werken. Onder het motto '1 in het mandje en 1 in het mondje' dachten we wel even mooi een zakcentje te kunnen verdienen. Nou, dat valt vies tegen! HOLY SHIT! Wat is dit een zwaar werk zeg. Melissa is na 2 uur helse pijn gestopt met werken door rugklachten van vroeger en ik dacht dat ik fit was en al het werk van de wereld aan kon.. Maar dit is toch wel even een andere vorm van werken. Voor de mensen die niet weten hoe een aardbei groeit. Aardbeien groeien uit de grond en verstoppen zich onder de bladeren van de plant. De plant word ongeveer tussen de 10/30 cm hoog. Hier moet je dus proberen onder te kijken en te zoeken naar een aardbei en wanneer je er 1 hebt doe je hem in mandje 1 (goeie berries) en mandje 2 is alle slechte. Dit werk doe je ongeveer 2 uur achter elkaar (werd vaak iets meer). Daarna een korte pauze en daarna nog 2 uur. We werkten over het algemeen van 6:30-11:30 dan een siësta pauze om het heetst van de dag te vermijden. Laatste shift was dan van 17:00 - 21:30. Maar goed, zelfs met kniebeschermers om was dit lichamelijk echt verschrikkelijk! Mijn rug en knieën waren goed naar de klote en dan niet te vergeten dat je dit in een open veld doet. Met volle bak het weer over je heen. Zowel van regen, wind als zon... Vrolijk werd je er niet echt van.

#Kerst

Ja... achja, dat hebben we niet echt gevierd. Was niet zoals je natuurlijk in de rest van de wereld een ''koude kerst'' hebt. Gezellig warm in een huis, gordijnen dicht, kilometers aan drank en eten op tafel. Nee, zo was onze kerst helaas niet. Wij hebben kerst gevierd op de aardbeien farm. Met een Chinees gezin (eigenaar) een Franse meid (die werkte er ook) en wij met z'n twee. Verder wel leuk hoor, allemaal Chinese hapjes en dingen. IK HEB ZEESLAKKEN GEGETEN, haha en ze waren nog lekker ook! EN ik leef nog, dus Mam, ik denk niet dat ik allergisch ben voor zee schelp dieren.

#TheNothernBassFestival

Ow yeyaaah!!

Kleine terugblik, weten jullie nog dat we de eerste week een artiest zijn tegen gekomen in Auckland en dat we daar zijn wezen jammen? Nou, deze gozer Rob, woont in het huis van Max, en hier wonen nog een paar. Maar zei hebben ons dus uitgenodigd om naar het Nothern Bass festival te gaan! Een Drum and Bass festival in Mangawai. Hier zouden ze een groot appartement huren voor 7 dagen en als we wouden konden we hier ook wel komen! Dus dat hebben we gedaan!

Het festival zelf was wel heel gaaf, maar niet helemaal onze style. Maar wel super kicke natuurlijk om mee te maken! De nacht van oud en nieuw waren we ook daar! machtig mooi moment, duizenden mensen om je heen, op de main stage aftellen van 10 tot 0. Melissa op mijn schouders, we kijken naar boven... niks. geen vuurwerk show, helemaal niks. dus wij waren wel er wel klaar mee. Naar hûs!  Ik heb Pendulum wel live gehoord en gezien!! (voor de mensen die nog een beetje in deze scene zitten, tarantula!

Wat misschien alleen wel mooier was, waren de day trips die we hebben gedaan! de eerste nacht in het huis zijn we naar het strand gereden en hebben hier een mega groot kampvuur gemaakt, gitaar gespeeld, lekker biertjes gedronken en een super heldere nacht dus we hebben de hele Milky Way gezien! We hebben een hele mooie hike gedaan in Mangawai Heads, begint op het strand en dan loop je de klif op en af. Onderste gedeelte was alleen '''niet mogelijk'' omdat het hoogwater was. Maar we hebben het toch gedaan! Super mooi avontuur. We zijn naar Goat Island gereden en hebben hier gesnorkeld en lekker gechillt! En mooiste! Ik nog achter een speedboot gesurft!! en een poging gedaan tot golfsurfen. Golfen waren alleen erg ruig en gingen alle kanten op. Dus heb ongeveer de halve dag het drenkelingen spel gedaan met de golfen. Maar ik leef, dus geen stres!

Goed! nou dat was in het kort weer de update! We zijn vandaag weer aangekomen in Auckland om nog wat dingen te veranderen aan de auto, morgen ochtend gaan we weer klussen en in de middag nog even een rondje door de stad zelf. Daarna pakken we de auto weer in en gaan we naar beneden. We hebben dus zo goed als een maand op het Noorder gedeelte boven Auckland rond gereden en vertrekken langzaam naar beneden

1. Titie de Vries:
    4 januari 2019
    Leuk om jullie zo te volgen, ik wens jullie een geweldige reis en een gelukkig 2019.
  2. Frans Helmich:
    4 januari 2019
    Groeten vanuit een wit Oostenrijk,
    Afz: Frans 🚌
  3. Ulrica:
    5 januari 2019
    Ja wat beleven jullie veel ik had jullie kunnen vertellen dat aardbeien plukken een hel is om te doen voor benen rug is , kerst in dat mooie land is heel raar want het is zomer daar net als toen ik in Australië was maar bijzonder om mee te maken , geniet geniet. Tuut van ulrica
  4. Ulrica:
    10 januari 2019
    2 filmpjes gezien wat super dan krijg ik heimwee naar Australië, wel lachen om Melissa en haar mooie schoenen .