Blog 17

18 mei 2019 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

When things get a little bit better

Man man man, wat zat ik er even doorheen zeg 😬 een week lang regen, geen werk, koud en nergens heen kunnen. Ja in je auto zitten... honderd duizend sollicitaties sturen, geen bericht terug krijgen. Nog maar eens bellen, weer niks. Zo ongelovelijk klaar dat ik zelfs heb gekeken voor een vliegticket naar huis, de goedkoopste was 570 euro. 52 uur reistijd 😂😂 van Christchurch naar Auckland 9 uur overstap tijd. Naar LA 25 uur overstap tijd en dan naar Amsterdam.. Nou laat maar, dan blijf ik wel hier 😂😅

En toen plots, "pling" een email. Een ski/snowboard verhuur in Queenstown! Ik mocht op gesprek komen 💪🏼💪🏼💪🏼 jamaar! Vol goeie moed naar Queenstown gereden en op gesprek. Ze waren laaiend enthousiast! Over 3 dagen zou ik bericht krijgen of ik mag komen werken en werk zou echt beginnen in juni.

3 dagen later, inmiddels dus ook 3 dagen in Queenstown. Voor de beeldvorming. Gratis parkeren kon ik niet vinden, bijna overal op tijd, of betalen. De campsite waar ik stond was 20 dollar per nacht en over nachten gesproken. KOUD!! Niet te doen, m'n gaspitje werkt amper. Harde wind en regen. Al met al helemaal klote.

Dit word 'm dan, de dag dat ik bericht krijg of ik een baan heb of niet. Dikke spanning natuurlijk, het gesprek ging super goed, dus nergens voor nodig. Maar toch slecht geslapen en alles wat er bij komt kijken 😂 fris en fruitig opgestaan though! Vol goeie moed je dag beginnen, email openen. 'Bedankt dat je langs kon komen, helaas ben je het niet geworden. Fijne winter alsnog' 😱😬 neee! Shit, geen baan! Vet balen!!! Tijd voor een nieuwe aanpak!

Nieuw cv opstellen, beetje aandikken, beetje dwingender maken. 10 x uitprinten en de straat op. Winkel in, je kop laten zien, babbeltje maken en door naar de volgende. En toen!

Ik kom een winkel in, ziet er wat verlaten uit, maargoed. Het duurt ook nog 2 weken voordat alles echt gaat beginnen. Babbeltje maken zoals bij de anderen. Komt toevallig de baas en de manager binnen. Terplekke een sollicitatie gedaan, lekker spontaan en weinig druk. Na het gesprek even een handje. De laatste woorden waren. 'Je hoort vandaag nog van ons!'

Nog geen 2 minuten na dat ik de winkel uitgelopen ben, mijn telefoon. De enige echte Tiroler polka (voor de mensen die 'm nog kennen) 'hey kevin, je spreekt met de ski verhuur!'  ik in paniek, ben net bij 7 ski shops geweest, dus ik vraag welke? 'Waar je net vandaan komt 😂 je mag geen andere winkels meer in!? Je hebt een baan! Ik stuur je zo een email met alle details' 🙏🏼🙋🏼‍♂️

Eindelijk! 1 juni is m'n eerste dag! En met die kou was ik ook klaar. Dus vanavond het eerste nachtje in een backpacker hostel, lekker warm met 8 anderen op een kamer voor dezelfde prijs als de camping. Ik vind helemaal, hartstikkene mooi!

Nu nog wat vinden voor de komende 2 weken en dan ben ik weer helemaal op de track!

Cheers

1. Christel:
    18 mei 2019
    Kevin👍 De aanhouder wint, veel succes🙂
  2. Lisette:
    18 mei 2019
    Haa Kevin! Wat een verhaal weer! Aanhouder wint en helemaal top dat je een job hebt. Idee: je verhalen bundelen, boek uitgeven en dan stroomt t geld binnen😀 good luck!!
  3. Akky:
    18 mei 2019
    Jeetje man wat heb jij wat beleefd, heb het even met je te doen hoor snik, snik! Nu maar afwachten op het verdere verloop met die baan! Heb ik goed begrepen dat je weer Snowboard leraar word? Dit was weer een lang en intens verhaal, maar dank je wel pop! Ik denk aan je!!!!! Dikke tût!
  4. Anita Kolk:
    18 mei 2019
    Je bent een echte volhouder met toch ook zeker de juiste spirit. Je laat je droom niet zomaar uit één spatten. Gefeliciteerd met het verkrijgen van je nieuwe baan. En je kan je droom weer verder gaan verwezenlijken.
    (Zo leer je je zelf ook wel heeeel goed kennen😬)
    Succes👍
  5. Menno:
    18 mei 2019
    Hé Kevin heb nog een vriendin die in Christchurch woont waar je vast wel kan slapen voor twee weken. Laat het me naar weten
  6. Sabine:
    18 mei 2019
    Petje af voor jouw acties om een baan te vinden. Goed bezig hoor 👍!
  7. Tinystilma@:
    18 mei 2019
    Valt niet altijd mee ,met alles zo zie je maar weer !!!!!!!dan in eens komt er weer een licht straaltje ,vol goede moed en altijd blijven hopen ,dan komt t vast wel weer goed succes scat groeten Pake &Oma 😄😘😘👍👍
  8. Sita Jansen:
    18 mei 2019
    Aanhouder wint.supper goed.GEFELICITEERD met het resultaat.je kan weer even door gr.uit Sneek Sita
  9. Douwe:
    22 mei 2019
    Hee Kevin,
    Mooi man dat het toch gelukt is,nooit opgeven komt altijd wat💪💪