Blog 4

4 januari 2019 - Paihia, Northland, Nieuw-Zeeland

Here we are again!!

Dit keer zijn we aangekomen in Paihia, een plekje in Bay of Islands.

De laatste paar dagen zijn we wezen rondjes rijden rondom Kaitaia. Hoezo dan rondjes rijden.. Nou hier komt weer een mooi verhaal 😂

Het meest noordelijke plekje van NZ is Cape Reinga. Voor de Maori een speciale spirituele plek. Die wij natuurlijk graag wouden zien. Dus na 2 dagen te hebben overnacht op een mooi plekje, 90 miles beach park. Zijn we de auto in gestapt om naar Cape Reinga te rijden. Tijdens deze rit kwamen we langs de zandduinen van Te Paki. Hier heb ik nog ge sandboard! Best lachen maar helemaal onder 't zand natuurlijk. Nergens een douche te bekennen dus ik ben door de Te Paki stream 4.5 km heen gelopen naar de zee. En het stuk terug gerend 😇 heerlijke work out 💪🏼

Maar goed, eenmaal schoon in de auto wij het laatste stukje naar de top van NZ. Komen we er achter dat ik niet veel brandstof in de tank heb zitten. Wij naar de gas station. Verkopen ze alleen 91 en diesel.. Dus wij vroegen ons wel af waar we dan 95 konden tanken. Begint ze te lachen, dat is ongeveer 80 km de andere kant op, in Kaitaia.. 😂🙃🙂 meen je?!?

Kosten wat het kost wouden we naar Cape Reinga toe dus we zijn verder gereden. Daar gekomen. Prachtige plek echt super kicke! Ver uitzicht over de oceaan. Ook de plek waar de Tasman sea en de Pacific ocean elkaar kruizen.  Mooi gezicht! Stijle rots wanden waar de golven tegen aan blijven beuken! Schitterend gezicht. Hier moesten we overnachten en dat kon. Klein eindje verder op was een camping. Low cost, wij er heen. Betalen met cash... Ja dat hadden we helaas niet meer. Lang verhaal kort. Ben je op het einde van de wereld, heb je bijna geen brandstof meer en is je contant geld op. Dus de enige optie die er was. Terug naar Kaitaia om daar te tanken en te overnachten. Cape Reinga! Ik kom nog eens voor je terug.

De volgende ochtend weer nieuwe plannen maken, wat te doen? Ik zie al dagen golven overal dus ik wil of golfsurfen of kitesurfen. Maar 1 van de 2! En heel snel want het jeukt!

Kari Kari zou een mooie plek moeten zijn waar je goed kon surfen en kiten. Dus wij er heen. Golven + surfplank verhuur was ver te zoeken maar misschien was er een kite school?

Na kort contact bleek dat er de komende dagen geen wind zal zijn. Dus dit werd hem niet. Helaas... Golven waren ook nergens meer te bekennen. Ja? Misschien in de buurt van Kaitaia 😂😂 ja HALLO daar komen we net vandaan. Dus wat dan doen? Een leuke wandeling!

Niet al te ver bij ons vandaan was er een bos: Herekino forest, moest een mooi bos zijn en toen we zochten op de kaart zou hier een waterval moeten zijn 😍 dus inpakken wegwezen op naar de waterval. Zie NZ-6

Na een (voor mij) leuk onverhard kronkel pad wat op en neer de berg op ging waren we na bijna 2 uur rijden op de juiste plek. Nog een klein stukje lopen. Het pad week af van de waterval dus wij over het hek #rebels en naar de waterval. Je kon hem al horen! Nog een paar stapjes!!! HAHAHAHAH helemaal niks 😅😂 de waterglijbaan van DLP is spectaculairder dan dit. Ach ja, wel even een leuk rondje gedaan.

Nu dus aangekomen in Paihia, op onze bucketlist stond namelijk ook duiken! En dat is wat er gaan doen. Van maandag tot donderdag zullen we deelnemen aan een cursus waarbij we uit eindelijk onze PADI krijgen (internationaal erkend duik brevet)  super kicke natuurlijk. Dus vandaar nu in Paihia!

De vriendelijke groeten vanuit het warme, hier en daar bewolkte, maar ongelovelijk mooie Nee Zealand ❤

1. Akky:
    4 januari 2019
    Prachtig verhaal lieverds! Blij weer wat te horen van jullie avontuur! Have Funn! Liefs Oma!
  2. Tinystilma@:
    4 januari 2019
    Hallo nou na veel heen en weer kom je toch ergens ,😄haaaaah,zo zie je ook meer van de omgeving nou.leuk als je daar je duik brevet kan halen,succes 🏊‍♂️🥇en tot de volgende avonturen ,veel plezier 😘🍀😘🍀🙋
  3. Hennie:
    5 januari 2019
    Wat mooi om dit te lezen. Schitterend ik zie t allemaal voor mij haha. Heel veel succes met jullie duikbrevet 👍👍👍💪💪💪